Opravy protokolů (výsledkových listů) pořízených laboratorním informačním systémem (OPEN LIMs firma STAPRO) zahrnuje:
A. opravu identifikace
pacienta - oprava jména
- oprava
pojišťovny
- oprava
oddělení a lékaře
B. opravu výsledkové části
Opravy rodného čísla nebo jména provádějí jen pověření pracovníci
s přístupovými právy v OpenLIMS.
V případě komunikace mezi dvěmi systémy OpenLIMS a AKORD probíhá synchronizace dat. Po opravě rodného čísla nebo jména pacienta dojde k automatické synchronizaci dat s OpenLIMS. Oprava na straně OpenLIMS tudíž není nutná.
K synchronizaci dat nedojde v případě změny pojišťovny nebo oddělení. Opravy v OpenLIMS je provedena pověřeným pracovníkem.
V případě, že jde o žádanky pacientů z externích ambulancí, musí být příslušné opravy provedeny na straně OpenLIMS. Opravy v OpenLIMS je provedena pověřeným pracovníkem.
Důvody opravy rodného čísla u pacientů z externích ambulancí:
Důvody opravy změn jména:
1. Pojišťovna neuvedena
1. Uvedeno chybné oddělení (lékař)
Opravu výsledků schvaluje vedoucí laboratoře a vedoucí analýz. Opravu provádí pověřený pracovník s příslušnými přístupovými právy. O každé změně výsledku se provede záznam v informačním systému OpenLIMS a sešitu Neshod a nápravných opatření.
Postup opravy:
1. Oprava chybného výsledku v den vzniku
chyby
Jestliže
je chyba zaznamenána v den odeslání chybného výsledku:
-
výtisk nesprávného výsledku nuceným tiskem (před opravou
v OpenLIMS)
-
výtisk opraveného výsledku
s poznámkou „Opravený výsledek“ do Memo k žádance
Oba tyto výsledky se
archivují na oddělení u vedoucího laboratoře ve složce „,Knihy neshod a
nápravných opatření“
Pozn.
V případě, že mezi zjištěním chyby proběhl tisk výsledkových listů, je
třeba zadržet výtisk chybného výsledku.
- komentář
2. Oprava
chybného výsledku v dalších dnech
Jestliže
je chyba zaznamenána v jiný den, než byl chybný výsledek odeslán:
1. Po zjištění chyby se
okamžitě hlásí telefonicky jeho oprava na oddělení (hlásit vedoucímu pracovníkovi, který zajistí
nápravu).
2. Opravu v OpenLIMS
provede pověřený pracovník s přístupovými právy.
3. Pracovník, který odeslal
chybný výsledek zajistí dokumentaci chyby:
-
vytištění nesprávného výsledku (před opravou v OpenLIMS)
- vytištění opraveného výsledku
s poznámkou „Opravený výsledek“ do Memo k žádance.
Oba tyto výsledky
se archivují na oddělení u vedoucího laboratoře ve složce ,,Kniha neshod a
nápravných opatření,,
4. Vedoucí laboratoře provede záznam opravy chybného výsledku do „Knihy neshod a nápravných opatření“: - založení obou výsledků (původní a opravený)
-
komentář
Tento postup platí pro denní, odpolední i noční provoz.