Změny výsledků a nálezů

 

 

Opravy protokolů (výsledkových listů) pořízených laboratorním informačním systémem (OPEN LIMs firma STAPRO)  zahrnuje:

A.       opravu identifikace pacienta - oprava jména

                                                        - oprava pojišťovny

                                                        - oprava oddělení a lékaře

       B.      opravu výsledkové části

A.    Oprava identifikace pacienta

 

Opravy rodného čísla nebo jména provádějí jen pověření pracovníci s přístupovými právy v OpenLIMS.

 

ELEKTRONICKÉ ŽÁDANKY

V případě komunikace mezi dvěmi systémy OpenLIMS a AKORD probíhá synchronizace dat. Po opravě    rodného čísla nebo jména pacienta dojde k automatické synchronizaci dat s OpenLIMS. Oprava na straně OpenLIMS tudíž není nutná.

K synchronizaci dat nedojde v případě změny pojišťovny nebo oddělení. Opravy v OpenLIMS je provedena pověřeným pracovníkem.

 

ŽÁDANKY Z EXTERNÍCH AMBULANCÍ

V případě, že jde o žádanky pacientů z externích ambulancí, musí být příslušné opravy provedeny na straně OpenLIMS. Opravy v OpenLIMS je provedena pověřeným pracovníkem.

 

 

 

Důvody opravy rodného čísla u pacientů z externích ambulancí:

  1. Rodné číslo v registru OpenLIMS nesouhlasí  s rodným číslem  na žádance (ověřit rodné číslo v dokladu pacienta telefonickým dotazem na ambulanci).

 

Důvody opravy změn jména:

 

  1. změna příjmení
  2. v registru je uvedeno jméno nebo příjmení špatně (bez háčků, čárek, špatný tvar…)

 

Důvody opravy změn pojišťovny:

 

1.   Pojišťovna neuvedena

  1. Uvedena špatná pojišťovna

 

Důvody opravy změn oddělení:

     

1.                           Uvedeno chybné oddělení (lékař)

 

B. Oprava výsledkové části

Opravu výsledků schvaluje vedoucí laboratoře a vedoucí analýz. Opravu provádí pověřený pracovník s příslušnými přístupovými právy. O každé změně výsledku se provede záznam v informačním systému OpenLIMS  a sešitu Neshod a nápravných opatření.

 

 

Postup opravy:

 1. Oprava chybného výsledku v den vzniku chyby

 

Jestliže je chyba zaznamenána v den odeslání chybného výsledku:

 

    1. Po zjištění odeslání chybného výsledku se okamžitě hlásí telefonicky jeho oprava na oddělení (hlásí pracovník, který odeslal chybný výsledek).
    2. Chybný výsledek vytisknout nuceným tiskem.
    3. Opravit v OpenLIMS chybný výsledek, znovu schválit, odeslat a exportovat na oddělení (změna výsledku a autora změny je v OpenLIMS zaznamenána v Historii žádanky).
    4. Dále pracovník, který odeslal chybný výsledek zajistí dokumentaci chyby:

     -     výtisk nesprávného výsledku nuceným tiskem (před opravou v OpenLIMS)

-           výtisk opraveného výsledku s poznámkou „Opravený výsledek“ do Memo k žádance

                         Oba tyto výsledky se archivují na oddělení u vedoucího laboratoře ve složce „,Knihy neshod a nápravných opatření“

 

Pozn. V případě, že mezi zjištěním chyby proběhl tisk výsledkových listů, je třeba zadržet výtisk chybného výsledku. 

    1. Vedoucí laboratoře provede záznam opravy chybného výsledku do „Knihy neshod a nápravných opatření“: - založení obou výsledků (původní a opravený)

                                              - komentář

                                 

 

                            2. Oprava chybného výsledku v dalších dnech

 

Jestliže je chyba zaznamenána v jiný den, než byl chybný výsledek odeslán:

 

1.      Po zjištění chyby se okamžitě hlásí telefonicky jeho oprava na oddělení (hlásit  vedoucímu pracovníkovi, který zajistí nápravu).

2.      Opravu v OpenLIMS provede pověřený pracovník s přístupovými právy.

3.      Pracovník, který odeslal chybný výsledek zajistí dokumentaci chyby:

        -   vytištění nesprávného výsledku (před opravou v OpenLIMS)

        -   vytištění opraveného výsledku s poznámkou „Opravený výsledek“ do Memo k žádance.

                           Oba tyto výsledky se archivují na oddělení u vedoucího laboratoře ve složce ,,Kniha neshod a nápravných opatření,,

 

    4.    Vedoucí laboratoře provede záznam opravy chybného výsledku do „Knihy neshod a nápravných opatření“: - založení obou výsledků (původní a opravený)

-         komentář

 

Tento postup platí pro denní, odpolední i noční provoz.